Andrzej Sobiesiak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „AS” PPH Andrzej Sobiesiak z siedzibą w Piasecznie (dalej : „ASPPH”) informuje, że w pełni respektuje i szanuje prawo do prywatności i ochrony danych osobowych osób korzystających ze stron internetowych należących do ASPPH.
Dołożyliśmy wszelkich starań, aby spełnić światowe wymogi odnośnie ochrony danych osobowych. Dane te traktujemy zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Prosimy o zapoznanie się z niniejszym oświadczeniem, aby dowiedzieć się jak gromadzimy, wykorzystujemy, udostępniamy czy chronimy informacje w Internecie.
Gromadzenie i przetwarzanie danych
Korzystając ze stron ASPPH, użytkownik zostanie poproszony o podanie niektórych swoich danych osobowych i wypełnienie formularza. Administrator prosi, by podawać jedynie te dane, które są adekwatne w stosunku do celów, w jakich będą przetwarzane.
Administratorem danych osobowych użytkowników serwisów ASPPH (dalej: ”serwis”) jest Andrzej Sobiesiak prowadzący działalność gospodarczą pod firmą „AS” PPH Andrzej Sobiesiak z siedzibą w (05-500) Piasecznie przy ul. Urbanistów 1 (dalej: ”administrator”).
Gromadzimy i przechowujemy następujące dane na temat użytkowników:
• Informacje przekazywane przez użytkownika: gromadzimy następujące informacje:
-
imię/nazwisko, adres, nr telefonu, e-mail, inne – tylko wtedy, gdy wyrazisz na to zgodę,
W niektórych przypadkach usuwamy informacje osobowe z otrzymanych danych i przechowujemy je w formie ogólnej. Możemy również połączyć te dane z innymi informacjami, aby stworzyć anonimowe, ogólne informacje statystyczne (np. liczba odwiedzin, domena) pomocne dla nas w celu ulepszenia naszych produktów oraz usług.
• Dane gromadzone przez nas automatycznie: gromadzimy informacje dotyczące użytkownika oraz sposobu, w jaki korzysta on z naszego serwisu. Używamy do tego następujących narzędzi: Logi z naszego serwera, cookies, action tags.
-
Logi serwera WWW / adresy IP. Adres IP to numer przypisany Twojemu komputerowi za każdym razem, kiedy wchodzisz do Internetu. Cała identyfikacja w Internecie jest prowadzona przy użyciu tego adresu, co pozwala komputerom i serwerom rozpoznać i komunikować się ze sobą. Roche zbiera adresy IP do administrowania systemem, prowadzania analiz stron i sporządzania raportów zbiorczych dotyczących np.: popularności strony.
-
Cookies. Cookies to informacja umieszczana automatycznie na twardym dysku, kiedy wchodzisz na pewne strony WWW. Cookies w sposób wyjątkowy identyfikują Twoją przeglądarkę z serwerem. Pozwalają one na przechowywanie informacji na temat Twoich preferencji na serwerze, co jest pomocne przy następnych odwiedzinach. Większość przeglądarek akceptuje cookies automatycznie jako bezpieczne, jednak można tak ustawić przeglądarkę, aby odrzucała wszystkie cookies bądź też pytała się przed ich wysłaniem. Proszę jednak pamiętać, że jeżeli odrzucamy cookies niektóre elementy na stronach mogą funkcjonować nieprawidłowo.
-
Action Tag / Web Beacons. Na pewnych stronach WWW bądź poczcie elektronicznej Roche może wykorzystywać powszechną technologię internetową zwaną „Web beacon” (znaną również jako „action tag”, lub technologią clear GIF). Technologia ta pomaga analizować efektywność stron WWW odnotowując np. liczbę odwiedzin na stronie lub ilu odwiedzających skorzystało z pewnych elementów na stronie. Web beacons, cookies i inne technologie obserwacyjne nie pozyskają automatycznie informacji osobowych dotyczących osoby odwiedzającej. Informacje o Tobie dostajemy tylko, jeżeli dobrowolnie je nam udostępnisz (np. poprzez rejestrację lub e-mail).
Wykorzystanie danych
Dane osobowe przekazane przez użytkowników za pośrednictwem formularzy elektronicznych serwisu (w tym adresy, numery telefonów, adresy e-mail) są gromadzone i wykorzystywane przez administratora wyłącznie w celu:
• udzielania odpowiedzi na zadawane pytania,
Podanie przez użytkowników danych osobowych jest dobrowolne, ale konieczne do korzystania z niektórych części serwisu i ma na celu zapewnienie prawidłowej realizacji obowiązków nałożonych na administratora. Dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny dla celów i przez okres w zakresie wymaganym przez przepisy prawa lub dla zabezpieczenia ewentualnych roszczeń.
Każdy użytkownik, który podaje swoje dane osobowe za pomocą elektronicznych formularzy ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, ich sprostowania, a także żądania ich usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, przeniesienia danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/678 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, dalej jako r.o.d.o), o ile przepisy prawa nie ograniczają tego prawa. W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych osobowych, zgoda może być w każdym czasie cofnięta. Użytkownik ma również prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
Podstawą prawną przetwarzania przez administratora zbieranych danych jest art. 6 ust. 1 lit. a) r.o.d.o. oraz art. 6 ust. 1 lit. c) r.o.d.o.
Przetwarzając dane, administrator jak i inne oddziały Roche na świecie, oraz firmy świadczące usługi w naszym imieniu będą przetwarzać dane zachowując kontrolę nad sposobem ich wykorzystania.
W stosunku do danych osobowych przetwarzanych na podstawie Twojej zgody – masz prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Wycofanie zgody może zostać dokonane w takiej samej formie, w jakiej została udzielona zgoda.
Przetwarzamy dane w następujących celach:
-
wysyłania informacji handlowej lub marketingu za pomocą poczty elektronicznej na podstawie Pani/Pana zgody – w przypadku jej wyrażenia (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
-
archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO w zw. z art. 7.ust. 1 i 3 RODO);
-
ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, jako nasz prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
-
badania satysfakcji klientów i określania, jakości naszej obsługi, jako nasz prawnie uzasadniony interes (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
-
oferowania Pani/Pana przez nas produktów i usług bezpośrednio (marketing bezpośredni, co jest naszym prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
-
wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), np. na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych.
Ujawnianie danych
Dane na temat użytkownika mogą być ujawniane osobom trzecim w określonych celach i na zasadach opisanych poniżej.
W celu podniesienia jakości świadczonych usług, dane osobowe użytkowników mogą być udostępnione firmom zewnętrznym. Podmioty te, mają obowiązek podporządkować się odpowiednim przepisom dotyczącym ochrony danych osobowych
Możemy również ujawnić informacje w następujących przypadkach:
• w związku ze złożeniem zamówienia w naszej firmie;
• w związku ze złożoną reklamacją, zażaleniem lub groźbą
• na żądanie sądu lub prokuratora, a wypadkach niecierpiących zwłoki - także na żądanie Policji lub innego uprawnionego organu,
• w innych sytuacjach przewidzianych przepisami prawa.
Administrator danych osobowych nie udostępnia danych osobowych zgromadzonych w ww. sposób osobom trzecim za wyjątkiem udostępniania danych osobowych za zgodą osób, których dane dotyczą lub w przypadkach przewidzianych przez właściwe, powszechnie obowiązujące przepisy prawa.
Użytkownik może również dobrowolnie ujawnić swoje dane w następujący sposób:
• wtyczki portali społecznościowych (np. Facebook i Google) umożliwiają udostępnianie informacji na odpowiednich portalach społecznościowych,
• niektóre elementy serwisu mogą zawierać narzędzia, za pośrednictwem których użytkownik może udostępniać dane przy pomocy poczty elektronicznej oraz aplikacji społecznościowych i innych aplikacji, w ramach których ujawnia się informacje, korzystając w tym celu z klientów i aplikacji na urządzeniu użytkownika,
Zabezpieczenia
Administrator danych oświadcza, że dba o zapewnienie wysokiego bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych użytkownika.
Stosujemy uzasadnione zabezpieczenia administracyjne, logiczne, fizyczne i zarządcze mające na celu ochronę danych użytkownika przed utratą, kradzieżą, nieuprawnionym dostępem, wykorzystaniem lub modyfikacją.
Kontakt
W razie ogólnych pytań prosimy korzystać z zakładki Kontakt
W przypadku jakichkolwiek pytań, wątpliwości lub zażaleń dotyczących sposobu przetwarzania danych może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych przesyłając wiadomość na adres: ochrona.danych@aspph.pl
W przypadku zgłoszenia żądania realizacji praw wynikających z RODO prosimy wypełnić formularz i przesłać na adres: ochrona.danych@aspph.pl
Użytkownik, który zgłosi się do nas po pomoc albo z prośbą o usunięcie lub ograniczenie przetwarzania jego danych osobowych powinien pamiętać, że ze względów bezpieczeństwa może zajść potrzeba uwierzytelnienia tożsamości użytkownika przed realizacją zgłoszenia.
Pliki Cookies
Na stronach ASPPH używamy plików cookies. Pliki cookies obejmują tekstową zawartość, mogącą zawierać dane osobowe w postaci adresu IP komputera oraz unikalnego identyfikatora urządzenia zapisanego w pliku. Pliki te umożliwiają dostosowanie zawartości strony internetowej do preferencji użytkownika oraz optymalizację korzystania z naszej strony. Użytkownik może samodzielnie skonfigurować przeglądarkę internetową na swoim urządzeniu w taki sposób, aby automatycznie akceptowała ona otrzymywanie plików cookies, każdorazowo powiadamiała użytkownika o przesyłaniu plików cookies na urządzenie użytkownika lub całkowicie blokowała otrzymywanie plików cookies.
Podstawą prawną dla zbierania Twoich danych odczytywanych z plików „cookies” jest art. 6 ust. 1 lit. f) r.o.d.o.) dopuszczający przetwarzanie danych osobowych dla osiągnięcia usprawiedliwionego celu administratora danych. Celem takim jest dostosowanie strony do indywidualnych ustawień użytkownika oraz zapamiętanie wprowadzanych przez użytkownika danych związanych z korzystaniem z serwisu, jak również prowadzenie analiz statystycznych dotyczących użytkowników i odwiedzających stronę na potrzeby administratora strony.
Czym są pliki cookies?
Cookies (z ang. cookie – ciastko) to małe pliki, które zapisywane są w przeglądarce internetowej na urządzeniu użytkownika, gdy odwiedza on strony ASPPH. Pliki cookies składają się z szeregu liter i cyfr, które zawierają informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania serwisu.
Jakich plików cookies używamy?
Pliki stałe – to pliki, które pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do momentu ich ręcznego usunięcia w przeglądarce internetowej przez Użytkownika.
W jakim celu wykorzystujemy pliki cookies?
- w celach statystycznych do analiz dotyczących ruchu oraz odwiedzalności strony internetowej Roche przez użytkownika, z wyłączeniem personalnej identyfikacji użytkownika.
Bezpieczeństwo informacji
Dane przesyłane w plikach cookies są bezpieczne dla użytkownika i żaden sposób nie wpływają na działanie urządzenia użytkownika. Dane w plikach cookies przesyłane są w postaci zaszyfrowanej uniemożliwiający dostęp do nich osobom nieuprawnionym.
Zarządzanie plikami cookies przez użytkownika
Użytkownik ma możliwość samodzielnej konfiguracji obsługi plików cookies z poziomu używanej na swoim urządzeniu przeglądarki internetowej. Domyślnie przeglądarki internetowe posiadają włączoną możliwość przesyłania plików cookies z serwisów internetowych do urządzenia użytkownika. Ustawienia domyślne mogą zostać zmienione przez użytkownika na dwa sposoby:
- użytkownik może zablokować automatyczną obsługę plików cookies w ustawieniach przeglądarki internetowej na swoim urządzeniu, co może jednak wpłynąć na ograniczenie możliwości korzystania z niektórych funkcjonalności serwisu internetowego lub całkowitą utratę możliwości korzystania z serwisu internetowego,
- użytkownik może w opcjach przeglądarki internetowej na swoim urządzeniu włączyć funkcję każdorazowego powiadamiania o przesyłaniu plików cookies na urządzenie użytkownika.